onsdag 25 december 2019

Jävsdeklaration

Jo, hej. Det är jag igen. När den här bloggen startades för ett par dagar sedan sa jag bland annat att det var farligt att gasa iväg för snabbt. En för rask inledning kan slå tillbaka hårt, inte minst om man är av laktatkänslig natur. Nu blev det en rivstart i alla fall, och det var absolut inte tanken. Det kommer snart att ha lugnat ned sig. Behöver lite vardagsrutiner igen bara.

Så här i början tycker jag att det är på sin plats att reda ut samtliga jävsförhållanden som råder, vilka - hur gärna man än vill leverera ett brett och varierat innehåll - kommer påverka sajten i det ena eller andra avseendet. Inlägget om jäv fästs sedan i högerspalten så att det lätt går att hitta. Skulle något ändras kommer det att meddelas.

Aktuell jävs- och syftesdeklaration (25/12-2019): 

Christian Mundt är min tränare. Förutom att Christian själv samt de elitaktiva han tränar i TeamMundt högst välförtjänt syns och hörs alltmer, så kommer de förstås dyka upp här på sidan med jämna(re) mellanrum.

Är lokalpatriot så till den grad att om någon från kvarteret, orten eller hemkommunen skulle bedrivit löpträning i seriösare form hade jag inte låtit den vara för en sekund. Så sker dock inte nu (i så fall har jag missat det) vilket gör det riktigt lokala till en icke-fråga. Om vyerna vidgas till utsocknes nivå så tycker jag att det är extra roligt när det går bra för aktiva från Bohuslän-Dal och närliggande distrikt (Göteborg, Västergötland, Halland).

Jag representerar Brattås CK, men av ovan beskrivna skäl kommer det näppeligen ha någon direkt betydelse för sidan. Något som däremot kommer spela stor roll är min lojalitet gentemot Hälle IF. Jag följer idogt deras ungdomar och seniorer och löser sedan mitten av 2019 dessutom fullt medlemskap. Men det handlar mer om en självutnämnd supporter-/maskotroll än något annat. Har de ett större antal aktiva igång någonstans, kommer det inte att passera bloggen obemärkt.

I premiärinlägget nämnde jag, något raljant, att innehållet och tonen på sidan kommer vara av en karaktär som verkligen inte lockar till några former av samarbeten. Lite smäll på fingrarna fick jag direkt när min vän D tyckte att han borde göra något åt header-bilden, vilket ni nu ser frukten av. Jättesnyggt, men visst saknar man 3D-modellen av laktat en smula... Hur som helst:

Jag är på fullaste allvar inte det minsta intresserad av något som helst stöd annat än det ni visar i detta nu. Entusiasmen för löpning och Löparsverige driver mig att skriva om detsamma, inget annat. Är det några som ska ha sin beskärda del av sponsorerbjudanden m.m. så är det aktiva, ledare och andra inom löparsfären, "inspiratörer" om man så vill, som faktiskt på allvar är med och utvecklar svensk löpning. Vi andra, jag däribland, kan istället luta oss mot räcket på ståplats och istället dokumentera händelseförloppet. Skulle vi lyckas omvända en ofrälst eller två på vägen så är det bara en bonus.

Tack för att ni läste ända hit. Nu återgår vi till helgmyset.

/ Vic

5 kommentarer:

  1. Så skönt att veta att du är fullständigt jävsfri när det gäller äldre gubbars förehavanden på löpningens domäner så att du inte smutsar ner bloggen med våra köpta bekräftelsebehovsimpregnerade inlägg!

    Fast hur var det nuv igen, tog du australiensiska dollars?

    SvaraRadera
  2. Det enda impregnerat jag känner till är sådant man kladdar över trägolv med (en låg trätröskel t.ex.)!

    Sitter du fortfarande och håller på $AUD? Förr när räntorna var höga var det ofördelaktigt att ha en massa daler lösa, men med det rådande ekonomiska läget kan vi väl säga att du går fri.

    SvaraRadera
  3. Det är nog bättre att impregnera än att marinera virket, så du har en poäng där!

    Harry är så kass på influencerandet så jag håller på mina dollars ett tag till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, är de på plats i Kenya redan. Kan vara si och så med uppkopplingen.

      Radera
    2. Kristian är på plats, men Harry verkar vara kvar Down Under.

      Radera